تبلیغات
شه ‌ما مه خاڵ خاڵ - تغییر شکل سر به جلو

تغییر شکل سر به جلو

نویسنده :
تاریخ:جمعه 12 آذر 1389-05:59 ب.ظ

تعریف

 

سر جلوتر از مرکز ثقل قرار دارد و فشار زیادی روی مفاصل فکی - گیجگاهی و مفاصل گردن و عضلات پشت گردن وارد می شود. سر به جلو  یکی از شایعترین ناهنجاریها می باشد.

 

 

عوارضی که از این ضایعه ناشی می شود، عبارت است از:

 

1- افزایش فشار روی مفاصل فکی - گیجگاهی، مفاصل گردن و عضلات پشت گردن   

2- افزایش وزن سر در وضعیت سر به جلو

3- افتادگی شانه ها و سینه   

 

 

تشخیص ضایعه سر به جلو   

 

در وضعیت طبیعی خط شاقول از وسط لاله گوش عبور می کند. در صورتی که سر جلوتر قرار گرفته باشد، گوش خارجی در امتداد خط شاقول واقع نمی شود، بلکه جلوتر قرار می گیرد.

 

 

حرکات اصلاحی شامل حرکات کششی و تقویتی

 

1- فرد در حالی که به دیوار تکیه می دهد، سر را به سمت بالا می کشد و در عین حال، سر را به سمت عقب می کشد و به دیوار تکیه می دهد. در این حال، عضلات پشت گردن کشیده می شوند.

 

2- فرد در حالی که پشت خود را به دیوار تکیه داده است، سر را به سمت بالا و گودی گردن و کمر را نیز کم می کند.

 

3- این تمرین برای بهبود وضعیت گردن یکی از تمرینات کششی گردن است که فرد در هنگام کار می تواند انجام دهد به عبارت دیگر، فرد یاد می گیرد که در هنگام کار و انجام فعالیت نیز وضعیت طبیعی را حفظ کند. برای این منظور، وزنه ای در حدود 5-2 پوند روی سر قرار می دهد و سر را به سمت بالا می کشد؛ به طوریکه گودی گردن کاهش یابد و وضعیت سر و گردن به صورت صاف در آید.

 

4- فرد در حالت ایستاده قرار می گیرد و وزنه ای به میزان 5 -2 پوند روی سر قرار می دهد. فرد در این حالت سعی می کند که سر را به سمت بالا بکشد و روی مهرههای گردن کشش اعمال کند سپس، گودی گردن را کاهش دهد تا عضلات پشت گردن کشیده شوند.

 

5- فرد در حالت ایستاده قرار می گیرد و سر را به سمت عقب حرکت می دهد. او بی آنکه چانه را به پایین یا بالا ببرد، سعی می کند گودی گردن را کم کند. به این ترتیب، گودی کاهش می یابد و سر در وضعیت طبیعی قرار می گیرد.

 

6- تمرین ناقص بلند شدن از حالت خوابیده و به حالت نشسته در آمدن، برای این منظور فرد به پشت می خوابد و دستها را کنار بدن روی زمین قرار می دهد. حال سعی می کند بلند شود. برای این منظور سر را از زمین بلند و گردن را خم می کند و در همین وظعیت نگه می دارد.

 

7- برای تقویت عضلات جلوی گردن که در حرکت خم کردن مهرههای گردنی نقش دارند و ثبات دهنده قسمت جلویی گردن نیز محسوب می شوند، فرد دست خود را روی پیشانی قرار می دهد و سعی می کند که سر را به سمت عقب حرکت دهد. در این حال فرد از طرف دیگر سعی می کند سر را به سمت جلو جابه جا کند، به هر حال، مقاومت اعمال می شود و عضلات قسمت جلوی گردن منقبض می شوند؛ ولی حرکتی صورت نمی گیرد.   

   

گردآورنده : میلاد یوسفی

 



نوع مطلب : حرکات اصلاحی 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر