تبلیغات
شه ‌ما مه خاڵ خاڵ - زانوی پرانتزی(ژنو واروم یا ژنو واروس)

زانوی پرانتزی(ژنو واروم یا ژنو واروس)

نویسنده :
تاریخ:یکشنبه 28 آذر 1389-06:56 ب.ظ

 

 

تعریف

در این تغییر شکل زانوها از هم دور و قوزک های داخلی به هم نزدیک می شوند و پاها شکل پرانتزی پیدا می کنند. همه بچه ها در هنگام تولد و دوران کودکی زانوی پرانتزی دارند که به تدریج با رشد پاها از وضعیت پرانتزی تغییر شکل می دهند.

 

تشخیص

از نمای قدامی و خلفی بررسی می شود. در این ضایعه زانوها از یکدیگر فاصله می گیرند.

 

دلایل ایجاد

1- وراثت

2-چاقی یا وزن زیاد

3-نرمی استخوان (راشیتیسم)

4-قنداق کردن بچه ها با پوشاک زیاد

5-عادات غلط (از جمله چهار زانو نشستن W sitting)

6-کوتاهی عضلات همسترینگ

7-ضعف عضله دو سر رانی

8-زود راه افتادن کودک

9-ورزش فوتبال

 

عوارضی که از این ضایعه ناشی می شوند ، عبارت است از:

1-آرتروز زودرس زانو

2-خستگی

3-درد در ناحیه زانو

4-کوتاهی عضلات کناری خارجی مانند عضله کشنده پهن نیام و دو سر رانی

5-ظاهر ناخوشایند

6-کوتاهی قد

7-افزایش آسیب پذیری مفصل

 

حرکات اصلاحی

حرکات کششی

1-  در حالی که رو به شکم دراز کشیده اید، مچ پا را به خارج چرخانده و زانو را راست کنید تا عضلات نیمه غشایی و نیمه وتری تحت کشش قرار گیرند.

2-در وضعیت نشسته با گرفتن مچ پا آن را به حالت چرخش به خارج ببرید.

3-در وضعیت نشسته به حالت قورباغه با کمک دستها، تنه را از زمین به کشش عناصر استاتیک جانب داخلی زانو بپردازید.

4-در وضعیت ایستاده قرار گیرید در حالی که پاها از یکدیگر فاصله گرفته و از ناحیه جانب داخلی مچ به زمین فشار آورید. می توان برای کمک به کشش ناحیه کشاله و داخلی ساق، دست موافق پای تحت کشش را بر روی ناحیه خارجی ران در بالای مفصل زانو قرار داده و ران را به طرف داخل و پایین فشار داد.

 

حرکات قدرتی

1- دروضعیت ایستاده پاها را به ترتیب از یکدیگر دور کنید. دست موافق پای دورشونده با جلوگیری از دور شدن پا می تواند اعمال مقاومت کند.

2-در وضعیت ایستاده کنار دیوار با جانب خارجی ساق به دیوار فشار آورده و در دورکردن پا از یکدیگر بکوشید.

3-در وضعیت ایستاده دو به دو، پهلو به پهلوی یکدیگر رانها را از ناحیه جانب خارجی به هم بچسبانید و آنها را از یکدیگر دور کنید.

4-در وضعیت ایستاده یک توپ طبی یا وزنه مناسب را با کنار خارجی پا پرتاب کنید.

 

نکته: همیشه قبل از انجام تمرینات قدرتی به مدت چند هفته تمرینات کششی را انجام دهید.

 

گردآورنده:میلاد یوسفی



نوع مطلب : حرکات اصلاحی 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Chet
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 07:47 ق.ظ
I am in fact grateful to the holder of this site who has shared this impressive article at at this place.
BHW
سه شنبه 29 فروردین 1396 06:46 ق.ظ
Definitely imagine that which you stated. Your favourite justification seemed to be at the internet the simplest thing to bear in mind of.

I say to you, I definitely get annoyed while folks think about concerns that they plainly don't realize about.
You controlled to hit the nail upon the highest as smartly as defined
out the entire thing with no need side-effects , other
people can take a signal. Will likely be back to get more.
Thanks
حوال
جمعه 23 آبان 1393 11:20 ب.ظ
دست ته نیشی برا جان
شوان
یکشنبه 5 دی 1389 07:24 ب.ظ
ممنون از وبلاگ جالبتون. مطالب جالبی بود
محمد رضا
یکشنبه 5 دی 1389 06:57 ب.ظ
خیلی خیلی خیلی خیلی عالی و جالب است.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر